In een tijd dat alles uit elkaar lijkt te vallen, gebeurt er iets bijzonders. De mensen ver afgelopen van hun bestaansgrond, ook wel de Innerlijke Bron genoemd, lijken zich te hebben neergelegd bij een leven enkel bestaande uit materie. Materie die de aanwezige verbinding met het Goddelijke in de mens aanwezig heeft verdrongen. Maar toch, als je dieper gaat kijken dan zie je dat er veranderingen komen. Heel langzaam, schijnbaar vanuit het onzichtbare, staan er mensen op die ieder op hun eigen wijze geroepen lijken te zijn. Geroepen vanuit een hogere aanwezigheid, geroepen om de weg te banen van transformatie en heelwording. Transformatie van Moeder Aarde en transformatie van de medemens.
Als je om je heen gaat kijken dan zie je dat veel mensen niet gelukkig zijn. Een deel van deze mensen leeft vanuit onbewustzijn en accepteert zijn of haar leven zoals het is. Men draagt als het ware zijn kruis. Een ander deel van de mensen is zich wel bewust van het leven dat men leidt, maar men weet niet hoe men tot verandering kan overgaan en lijkt zich te verliezen in de greep van de angst.
Er zijn echter ook mensen die voelen dat er verandering moet komen en ook zelf tot verandering overgaan. Onder deze mensen zijn lichtwerkers ofwel mensen die reeds in het Goddelijk Licht een opdracht hebben meegekregen om op Moeder Aarde het transformatieproces in gang te zetten. Veelal komen deze mensen in herinnering met hun opdracht op het moment dat zij vastlopen in hun eigen leven en heel diep van binnen voelen dat niet alleen zijzelf, maar ook een ander deel van de mensheid tot transformatie dient over te gaan. Vanuit hun eigen groei en transformatie, gaan ze deze energie uitstralen naar hun omgeving en zetten daarmee de groepstransformatie in gang.
Om dit proces te versnellen komen er sinds ongeveer 1900 kinderen met een speciale opdracht naar Moeder Aarde. Kinderen die vanuit andere sterrenstelsels afkomstig zijn en nog zo verbonden zijn met de geestelijke wereld dat zij de opdracht waarmee ze naar Moeder Aarde zijn gekomen nog heel dicht bij zich dragen. Ze beginnen als het ware in de wieg al met hun omvormende taak. Als je naar deze pasgeborenen kijkt dan zie je dat er iets bijzonders is met deze kinderen. Iets dat niet benoembaar is, maar dat als een ster om hen heen straalt. Deze kinderen worden ook wel nieuwetijdskinderen genoemd, ofwel kinderen van de nieuwe tijd. En als we het over kinderen van de nieuwe tijd hebben, dan hebben we het over een ieder die de nieuwetijdsgedachte in zich draagt.
De komst van kinderen van de nieuwe tijd, brengt de nodige aanpassingen van zowel de ouders als van de kinderen met zich mee. Terwijl eigenlijk de kinderen de ruimte moeten krijgen om tot wasdom te komen en in een bewuste herinnering van de onderliggende taak moeten komen, worden ze veelal van jongs af aan door de ouders geduwd in de richting die ook zij moesten toen zij jong waren. Kinderen worden zo jong als zij zijn al in een rol gedwongen, gedwongen de gedachtevorm van de ouders over te nemen. Een rol die kinderen van de nieuwe tijd niet meer past. Het afzettingsproces onder met name kinderen van de nieuwe tijd neemt heviger vormen aan. Ook op scholen nemen kinderen niet meer de passieve rol aan, waarbij het woord van de meester of juf voldoende is. Kinderen van de nieuwe tijd zijn al vroeg wijs, eigen- wijs. De kennis die zij in zich dragen, laten ze ook op school al naar buiten komen. Dergelijke kinderen worden veelal als lastig bestempeld. Terwijl deze kinderen enkel doen wat zij vanuit hun opdracht hebben meegekregen. Eigenlijk is het voor iedereen lastig; voor de ouders en leerkrachten omdat ze kinderen hebben die geen gezag meer dulden, maar zeker ook voor de kinderen die doen wat ze moeten doen, maar zich daar nog niet helemaal van bewust zijn. Het zijn kinderen die veelal onterecht een label krijgen van ADD, ADHD en autisme. Kinderen ook die door het label gevormd worden. Terwijl het juist kinderen zijn die willen dat ze gehoord worden, gehoord vanuit het diepste van de ziel. Kinderen die oprechte aandacht willen van hart tot hart, kinderen met wie gecommuniceerd kan worden, zo jong als ze zijn. Het zijn onze gedachten over wat wel kan en niet, wat de kinderen belemmeren in wie ze in werkelijkheid zijn.
Houdt dat dan in dat we alles moeten accepteren? Nee, alle kinderen en kinderen van de nieuwe tijd in het bijzonder hebben duidelijke regels en zeker grenzen nodig, maar zullen altijd de ouder tot communicatie dwingen. Enkel nee of ja is niet voldoende, ze willen een in hun ogen terechte onderbouwing daarvan.
Daarnaast is voeding heel essentieel voor kinderen van de nieuwe tijd. Suikers en zouten zijn puur vergif en zorgt voor onaangepast gedrag. Daaarnaast is het belangrijk dat kinderen voldoende vitamine B12 en D binnen krijgen. Vooral bij kinderen van de nieuwe tijd zie je dat grote tekorten van met name vitamine B12 en vitamine D kunnen leiden tot vergelijkbare symptomen als bij ADD en ADHD zoals vergeetachtigheid, rusteloos of agressief gedrag, geïrriteerdheid en angsten. Uiteindelijk kan een vitamine B12-tekort tot zware depressiviteit, psychoses en diverse andere klachten leiden. Het is dus belangrijk dat als kinderen een diagnose ADD of ADHD krijgen, zij onderzocht worden op bovenstaande tekorten.
In onze praktijk begeleiden wij kinderen van de nieuwe tijd en hun ouders in hun proces. Ondersteuning naar de kinderen toe, waarbij handvatten worden aangereikt, hoe ze zichzelf kunnen ontwikkelen en kunnen helpen in de barrières die zij op hun pad krijgen en ouders in hoe zij hun kind daarin kunnen ondersteunen. Maar ook helpen wij ouders die vastlopen in het gedrag van hun kind thuis en/of op school. Wil u meer informatie of een afspraak neem dan contact met ons op.
Over Kinderen van de nieuwe tijd heeft Robert een boek geschreven "Kinderen van de nieuwe tijd, van Atlantis tot nu".
Het boek is te bestellen via onze website.